piatok 18. januára 2013

Prírodná kozmetika

Ako som už v predminulom príspevku spomínala, idem sa sústreďovať na prírodnú kozmetiku. Obehala som  všetky drogérie v našom meste (nebolo ich zas až tak veľa), ale ponúkali výlučne presne ten typ tovaru, ktorého používanie by som chcela eliminovať, príp. sa mu úplne vyhnúť. Všetky bežne dostupné krémy, šampóny, telové mlieka a pleťové vody sú plné nie príliš vábnych zložiek.
O existencii rady Alverde Naturkosmetik (ponúka DM) som vedela, pár krát som aj vlastnila nejaké produkty, väčšinou z dekoratívky. Ale tento raz som sa zamerala na pleťovú kozmetiku. Vedľa značky Alverde boli v ponuke ďalšie rady prírodnej kozmetiky, ako Weleda, Lavera, Natuderm alebo Santé. Produkty (hlavne Weleda a Lavera) boli výrazne drahšie ako bežné rady (Nivea, Garnier). Ponuka nebola taká rozsiahla ako u ostatných bežných výrobkoch, no aj napriek tomu pokrývala takmer všetky kozmetické produkty (krémy, maslá, šampóny, mydlá, toniká a pod.).
Vybrala som si tieto tri produkty:


Pleťový krém Alverde s obsahom za studena lisovaného olivového a slnečnicového oleja, výťažku z dužín olív a parfumácie prírodnými olejmi. V kréme sa nachádza úplne minimum chémie, v podstate žiadna. Denný krém na každodenné použitie. Krásne vonia, rýchlo sa vstrebáva a ja som spokojná.

Kokosový olej je 100% prírodný bio produkt, o čom svedčí aj možnosť použiť ho v kuchyni. Predáva sa v sklenených pohároch v dvoch objemoch (ja mám menšie, 100 ml balenie). Je to univerzálny produkt, vhodný na natieranie suchej pokožky, zábaly na vlasy, natieranie rúk, masáže, na varenie aj do studenej kuchyne. Má krásnu vôňu (kokosovú samozrejme) a po natretí bola pokožka živšia, hydratovaná a nešúpe sa (čo sa mi v zime stáva). Do pokožky síce nevsiakol hneď, trvalo to dosť dlho, kým úplne vsiakol (možno to bolo spôsobené tým, že som neodhadla množstvo a dala ho priveľa). Konzistencia je tuhá, ale pri natieraní sa zmení na tekutú. Produkt hodnotím na jednotku s hviezdou.

Lavera Repair balzam na pery: jeho hlavnými zložkami je bambucké maslo, olivový olej a včelí vosk, obsahuje aj jojobový olej, kakaové maslo, sladký mandľový olej, kokosový olej, avokádový olej a výťažky z rôznych rastlín. Zložky pochádzajú z certifikovaného organického poľnohospodárstva. Používam ho počas dňa, aj večer pred spaním. Príjemne hydratuje a vonia. (Aj keď je mi jasné, že moje popraskané pery sú výsledok nedodržiavaného pitného režimu, takže žiadny balzam to nevylieči, môže len pomôcť.)

Presné ceny jednotlivých produktov si už nepamätám, ale dokopy som v DMke zaplatila okolo 10 eur, čo nie je také hrozné.
V e-shope značky Nobilis Tilia som našla skvelé produkty, ktoré by som rada vyskúšala, ale ceny sú tam trošku vyššie. Nabudúce sa s vami podelím o dojmy z hydrofilného odličovacieho oleja Saloos.

Katie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára