utorok 15. januára 2013

New Stuff and New Beginning

Človek si síce povie, že už bude šetriť, ale nie je to také jednoduché. Vo výpredaji v OC Mirage v Žiline som si v Terranove kúpila nohavice, takého riflového štýlu, čierne a modré. Majú dole zipsy, to sa mi vždy na nohaviciach páčilo. Jedny ma vyšli na 7.99, tak preto som si musela kúpiť hneď dvojo. Obyčajné tričko za 1.49, alebo 1.99? Nepamätám si, ale bolo naozaj lacné. Je príjemné na "omak" aj pohľad - tá farba na mňa pôsobí celkom upokojujúco. Okrem týchto vecí som si vo výpredajoch už nekúpila nikde nič, ani v Bratislave. Prišla som tam až 7.januára, takže predpokladám, že všetky pekné a lacné veci už zmizli, ale to, čo som tam videla ja.... odradilo ma to, takže som odišla znechutená z Centralu aj Eurovea Gallerie. Nech sa na mňa slovenskí obchodníci nehnevajú, ale znížiť cenu polo-priesvitných tielok z 29.90 na 25.90 rozhodne NIE JE zimný výpredaj. Olepiť si výklady krikľavými nápismi "VÝPREDAJ" v 34 jazykoch rozhodne nestačí. Ale dokým to ľudia budú kupovať, dovtedy to u nás tak bude. Howgh.


Dlhý kruhový šál som zháňala dlhšie, ale dať zaň od 15 eur vyššie som skutočne nemala chuť. Našťastie, keď máte šikovnú babku, ktorá uštrikuje rovnako pekný (ak nie aj krajší) šál, máte vyhraté :) Aktuálne mala takúto vlnu levanduľovej farby a mne sa k čiernemu kabátu hodí :)


Z Avonu mi prišla nová kabelka. Lesklá, celkom priestranná a príjemnej farby. Vyšla ma na 14.90 eur. Veľkosťou mi vyhovuje, lebo do nej napchám všetky školské veci (keď cestujem na intrák) plus nejaké kozmetické veci a tak. A hodí sa aj do mesta, napr. na menší nákup.



A z Oriflame mám perlový náhrdelník Giordani Gold. Konečne som pravá dáma - mám perly :) Plánujem si kúpiť malé čierne šaty (peplum, alebo bez) a spolu s čiernymi lodičkami a perlovým náhrdelníkom to bude môj outfit na štátnice. Elegantné, klasické a nič tým nepokazím. Takže outfit mám vyriešený, asi by som sa mala venovať aj obsahu tých štátnic :D


Na narodeniny som dostala knihu o toxínoch v kozmetike od Gillian Deacon. Vždy mi bolo jasné, že bežná drogériová kozmetika je synonymom ropy. Ale neriešila som to. Keď som pred cca. 2 rokmi začala venovať pozornosť blogom, hlavne tým kozmetickým, uvedomila som si, že také produkty už nechcem používať a začala som čítať štítky o zložení uvedené na obaloch kozmetických produktov. Snažila som sa vyhýbať konzervantom, silikonom, triclosanu a polyetylenglykolu (PEG). Veľakrát som to ale prehliadla, prípadne som nevenovala pozornosť ostatným zložkám. Nevedela som, že parfum (pokiaľ nie je na prírodnej báze - silice) je v podstate krycí názov pre všetky svinstvá, ktoré škodia nášmu telu a ktoré výrobca nemusí uvádzať, pretože "parfum" je obchodné tajomstvo. Neviem, do akej miery ma Gillian Deacon pravdu a nakoľko je v tejto sfére vzdelaná, ale zaumienila som si jednu dôležitú vec - idem si kupovať už len výrobky prírodnej kozmetiky. Sú síce drahšie, podstatne drahšie, ale premýšľala som nad jednou vecou: mám v priemere 30 rôznych gélov, krémov, sprejov, vodičiek, šampónov a pod. Čo keby som také množstvo kozmetiky nahradila len základnými? Mydlo, šampón, odličovač, tonikum, krém na tvár a telové maslo. Všetko po jednom kuse. Jednotlivé výrobky sú síce drahšie ako drogériové, ale v zásade ma to vyjde menej. Myslím, že nepotrebujem tri druhy krémov na nohy, ani 5 telových krémov s obsahov paraffinum liquidum. Plus kniha obsahuje množstvo receptov, ako si vyrobiť trebárs masku na tvár alebo kondicionér použitím potravín, ktoré máte bežne v kuchyni. Netvrdím, že sa stanem otrokom vegánskej mantry a začnem sa obmedzovať vo veciach, čo mám rada. Ale nahradením bežnej kozmetiky tou prírodnou nespravím nič zlé. Práve naopak. Ďalej, chystám sa zmeniť aj moju životosprávu. Priebežne budem písať viac informácii o tom, ako sa mi darí meniť prístup k môjmu organizmu.


Pekný deň,
Kat (+ fotky)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára